Get a Glitter Calendar Click Here

Jumaat, 22 April 2011

Awak Anugerah Terindah yang Saya Pernah Miliki

Awak...
hari nie awak nampak selekeh
semua orang kutuk awak
Tapi takpe, ada gak hati yang puji
Jadi awak leh harapkan saya

Awak...
hari nie awak senyum kat saya
tapi saya buat-buat tak nampak
sian awak kan
padahal saje nak elak dari pengsan

Awak...
hari nie awak datang ke kelas saya
Tapi saya wat-wat bodoh jew
padahal bumi nie rasa macam tak cukup oksigen

Awak...
hari nie awak nampak sweet sangat
ramai orang puji awak
tapi saya wat dont know jew
padahal saya pun nak gak puji awak depan-depan
Awak...
hari nie saya senyum kat awak
tapi awak jalan kat depan saya
so, senyum pun tak guna

Awak...
hari nie awak tegur saya
tapi saya wat-wat pekak
padahal nak elak daripada tak berhenti dari borak


Awak...
hari nie saya tegur awak
tapi saya tegur awak dalam hati
jadi awak tak penah dengar take care and good luck hari2

Awak..
hari nie kita duduk semeja
tapi rasa cam jauh berbatu
padahal tak sampai pun sedepa

Awak...
hari nie awak beratur belakang saya
tapi saya tak tahu nak cakap apa
jadi saya blah macam tue jew

Awak...
hari nie berubah situasi
tapi saya still kat sini
padahal dah kosong tak berisi

Awak...
hari nie saya nampak awak kat KFC
tapi awak tak macam dulu gi
jadi saya terdiam sendiri

Awak...
hari nie saya dah janji nak pergi
tapi tak tahu lah kenapa tak leh pergi

Awak...
hari nie saya menyesal ada ego yang tinggi
tapi dah takde harapan kat sini
jadi nak tak nak terpaksa sendiri

Awak...
hari nie hari terakhir nampak awak
tapi awak tak toleh sini
awak seronok jew borak kat sana

Awak...
hari nie saya tengok gambar kita senyum
tapi gambar cuma setakat memori
nak simpan sedih nak buang sayang

Awak...
esok antara kita ada 'balai berlepas'
Esok....tiada esok untuk saya
Esok juga...tiada esok untuk awak

Awak...
semoga satu hari saya menginsafi diri
tak nak ada ego tinggi lagi
buat sakit hati jew

Awak...
sebelum saya pergi,
hari ini...kat sini...
saya janji
semua nie untuk awak...
sebab kenal awak  "anugerah terindah yang pernah saya dapat"

p/s : jika kita mencintai seseorang, janganlah terlalu ego untuk melepaskannya...apa?takut cinta tak di terima?nonsense......! jangan biarkan ketakutan, malu, segan menguasai diri untuk memberitahu apa yang ada dalam hati kepada orang yang kita cinta, sayang.. siapa tahu dia pun ada perasaan yang sama macam kita?mungkin dia pun ego macam kita?jadi sampai bila nak ego?beranilah ambil risiko...redah jew..kalau tak redah, camna nak tahu jawapan si dia kan...jangan jadi macam saya nie..suka kat orang tue sampai bertahun-tahun, tapi tak pernah nak luahkan.setakat kirim salam hari2 mana dia nak kenal..asyik pandang dia dari jauh jew.tengok dia makan, borak, jalan ngan member2 dia, dan...................tengok dia rapat ngan pompuan lain...:(..akhirnya saya yang rasa sakit. dia tak sakit apa2, sebab dia tak tahu saya suka kat dia..bukan sebab ego,or....maybe ego kot? tapi saya suka pandang dia dari jauh. dia handsome, muka macam mix chinese tapi sebenarnya muslim. . dan akhirnya lepas macam tue jew... tapi bila dah habis sekolah menengah, ntah macam mana dia dpt no.saya hari tue dia call..saya gembira.tuhan jew yang tahu betapa gembiranya saya dapt dengar suara dia..pastue kitorang jadi date..wah, handsomenya dia pakai macam tue..dengan rambut ala2 korea, sungguh saya jatuh cinta.tapi satu hari tue dia wat saya hampa, kecewa, marah..saya tak sambut call dia pun malam tue, esok, lusa, seminggu kemudian, dan hari2 seterusnya..saya benci dia, tapi saya masih sayang dan cintakan dia.. :( saya luaskan ego saya..sampai lah berbulan tue dia tak datang jumpa saya lagi, tak call, tak mesej..terasa rindu(memang padan muka saya).saya nak mesej dia, tapi ego saya kuat!.saya nak minta maaf kat dia, tapi saya tak pernah lagi jumpa / terserempak kat dia.saya nak katakan yang saya betul2 minta maaf,nak kembali macam dulu.tapi cuma dalam hati, dalam memori saya..apa2 pun, dia masih cinta pertama saya.sampai sekarang tak leh lupakan dia dan kenangan yang dia tinggalkan untuk saya...sebab tue mungkin saya susah nak terima orang lain sebagai pengganti dia..semoga pintu hati saya terbuka untuk orang yang cintakan saya seadanya...amin..


Tiada ulasan: