Get a Glitter Calendar Click Here

Sabtu, 30 April 2011

NIKMATI HIDUP BERDUA

 "awak, saya dah lama perhatikan awak. Saya sayang dan cintakan awak..Tapi kenapa awak buat macam nie kat saya? "

"Entah lah wak, saya confius....bingung"

" Confius awak cakap? huh, habis awak memang cintakan dia lah kan?saya dah cukup bersabar dah wak. Saya dah bnyk kali beri awak peluang untuk pilih antara kami berdua..!. "

"Awak, jangan lah mcm nie awak...saya cintakan awak.betul saya tak tipu..."

"CINTA?wau, sound looks sweet jew kan...klu betul awak cintakan saya kenapa perlu bingung untk memilih antara saya dan dia wak??kenapa??..sudah la wak....saya dah penat..pergi lah..NIKMATI HIDUP BERDUA!"

______________________________________________________________________

Hello guys....apa yg aq nak share ngan korang hari nie berkenaan CINTA.dialog kat atas tue saja aku letak sebagai penyeri entry au nie....aishhh, apasl sekarang nie entry aq asyik cinta2 jew? takde benda lain kew nak share.....well, nie lah yg aq nak bagitau kat korang nie..Semalam iaitu hari Jumaat pada jam 11.23pm duduk di birai katil ngadap laptop, sambil layan lagu, aku tetiba berkenan ngan lirik lagu nie(NIKMATI SAJA BERDUA)..bila dengar lagu nie aku dapat ilham nak wat entry macam nie : sapa penyanyi lagu nie pun aq tak berapa tau..JOM layan......

sekian lama telah kupendam semua penatku
dalam menghadapi dirimu, segala cara harus kujalani
cukup saja, sampai di sini jelmamu
tentang diriku dan dirinya
aq terlalu sabar utkmu....


PERLU KEW BERSABAR?



boleh jew bersabar, tapi kena tengok keadaan lah dan dari segi ketahanan nak bersabar tue cuba tanya diri sendiri?sampai bila anda sanggup bertahan or bersabar ..kalau dah rasa diri tue power sangat macam power rangers, gaban, otromen kew ha, ikut suka korang lew nak bersabar sampai bila..bukan aku yang susah pun...Nie kalau dah yg c lelaki/pompuan nie bingung samada nak pilih antara c skandal dan korang , kompem la lover korang nie buaya darat! ha, amek kau...ups?telebih sudah....

bila kau ingin bersama dia, sudah tinggalkan ku sendiri
mungkin dialah memang utkmu
kerna memang sama2 egois
pergi saja, nikmati saja berdua

ku tak mau cintaku dibagi dgn cintanya
ku tak suka, tak bisa berbagi dirimu dgn dirinya
kau berselingkuh kini semua tahu....

TAK SUKA BERBAHAGI CINTA?


wowowo..........sapa yang nak berbagi cinta bro? tak sesuwei la...orang yang tak kisah cinta dia dimadukan adalah orang yang berfikiran pendek.Sanggup berkongsi cinta dengan pompuan/lelaki lain semata-mata korang sayang dan cinta mati dengan your Love? itu namanya CINTA BUTA..layankan jew perangai setan lover korang tue sampai diri sendiri merana...eh, aku tak kesah..itu kan cinta korang..pepandai korang lah nak depress cinta korang dengan cara apa pown."Aiman tak kisah..."...

setiap kali saat ku ingin meninggalkanmu
kau selalu menghalangi caraku
pasti kau bilang masih cinta
lalu apa kau masih bilang, masih bingung antara diriku
dan dirinya
habis sudah sabarku untukmu....

NAK TINGGALKAN KEW TAK?


tak kisah la boyfriend kew girlfriend kew.,Aku rase dalam hidup ni, kita sbnanye punya banyak pilihan. Kita punya pilihan untuk katakan tidak. Dan kita juga punya pilihan untuk memilih jalan hidup kita, sama ada lurus atau bengkang-bengkok je yang membezakan. Kekadang, pilihan yang kita buat mungkin kelihatan salah bagi sesetengah orang dan paling koman pon, dikeji dan dicaci maki. Namun, siapa yang punya hak untuk menentukan pilihan tersebut terbaik atau tidak untuk diri kita sendiri? .. "Aku tak mengidamkan istana pasir yang hanya seronok semasa proses pembinaan ,namun pasti akan tumbang dilambung ombak jua akhirnya".So, korang leh tau apa makna ayat nie kan..? bak kata Nabil "Lu Pikir La Sendiri..."

belum pun sakit tapi kini ku telah bebas
tak ada manusia yg rela jadi mangsa permainanmu..
pergi saja, nikmati saja brdua.

KALAU BOLEH PILIH BAHAGIA, GO ON!


Kita ada banyak jalan..Kalau dah tau jalan A nie berlikuk-likuk, cubalah Jalan B pulak....kat dunia nie memang takde yang sempurna, tapi kita ada kelebihan , ada otak untuk berfikir .Boleh fikir baik buruknya sesuatu jalan yang kita amek.Sebb tue lah Allah berikan kita otak, supaya kita boleh berfikir dan amek jalan yang lurus, yang tak menyakitkan.Tinggalkan jew apa yang menyakitkan dan tak mustahil satu hari nanti korang akan mendapat kemanisannya pulak..hanya cepat dan lambat jew yang membezakan..bawa2 bersabar la yew? :)

p/s dari Terfaktab :
Kita semua ada kisah cinta yang amazing. Kita semua pernah ada pengalaman yang menyakitkan tapi kita tak boleh buat macam cerita kita yang paling unik dari semua. Sebab bila kita bercinta, kita sedarjat. Bila cinta kaya, kita semua kaya. Bila cinta makin miskin tanpa cinta, kita semua mati. Cinta jadikan pasangan itu tali yang terikat mati.

So, macam mana nak buat lelaki gilakan kita? No, kita tak perlu buat apa-apa. Lelaki itu sendiri akan didatangi rasa 'gila' bila ada dengan kita, that is when we know love is on the door and it's okay to answer doors from strangers. Because they might be the one.


Tiada ulasan: